tisdag 24 juni 2008

Redan resultat?

Efter förra veckans långpass har jag hunnit med ett pass på ca 4 km och ett på drygt 7 km och på båda dessa har jag fått riktigt bra tider. Kan det vara så att långpassets resultat redan visar sig? Snittfarten på dessa båda kortare pass hamnade på precis under resp. precis över 5 min/km och är ca 10-15 sek/km snabbare än vanligt.

Ska försöka hinna med ytterligare ett långpass den här veckan och se om det känns ändå bättre efter det. Hittills har det ju kanske blivit ett långpass i månaden men jag måste se till att göra ett långpass i veckan, eller åtminstone ett långpass på 10 dagar eller nåt i den stilen.

Vädret kan iofs också ha nåt med det att göra, det är ju betydligt svalare nu. Igår när det blev 7 km så var det nästan lite kallt om låren en stund innan jag fick upp värmen genom löpningen och det är ju (tycker jag) lättare att springa i lite kyligt väder än i extrem hetta som det varit i nägra veckors tid.

Inga kommentarer: