måndag 16 juni 2008

Ett sundare leverne

Nu är det dags att skärpa till sig...

Senaste månaderna har jag ätit nåt onyttigt (typ godis, chips, nötter, glass etc.) mer eller mindre varje dag. Det är INTE OK! Jag måste verkligen skärpa till mig och äta nyttigare.

Det är klart att det hjälper ju inte direkt att jag sover lite för lite varje natt. Det är lillgrabben hemma som envisas med att vakna vid 5-draget åtminstone varannan morgon och det tar mer tid och kraft att försöka få honom att somna om än att gå upp då och kosta på sig en lugn morgon.

Idag sitter jag många timmar på tåg fram till tillbaka till Stockholm och har då lite tid att fundera över träningsplaner m.m. Men jag räknar ju även upp min flextid som jag sedan kan utnyttja för att ta lite längre träningspass på luncherna. Hoppas kunna ta ett trevligt pass på 15-16 km imorgon och kanske lyxa till det med dryga 2 mil nästa vecka. Förstår inte var och hur alla som tränar mycket mer än jag hittar tiden till det. Men det är klart att många timmar i veckan går åt till TV-tittande och att allmänt ligga på latsidan men det är ju också då som jag umgås med min familj. Tur i alla fall att jag kan träna på jobbet eller på vägen till och från jobbet... hur skulle det annars ha gått??

Inga kommentarer: