torsdag 5 juni 2008

Lidingöloppet eller Göteborg marathon ??

En kompis har bestämt sig för att köra En Svensk Klassiker och börja med Lidingöloppet. Jag har nu blivit tillfrågad om jag vill hänga med till Stockholm i september för att springa de tre klassiska milen men problemet är ju att Göteborg Marathon (se http://www.solvikingarna.se/) går bara två veckor senare och jag tror inte att jag ska ta båda utan får snällt och vackert välja ett av loppet. Men vilket ska jag ta? Har lovat min kompis att han ska få besked den här veckan så jag får snart bestämma mig...

Fördelarna och nackdelar med Lidingöloppet är följande:
+ Det är ett av 4 lopp i klassikern som jag också vill göra
+ Kul att ha gjort det
+ Kul med sällskap till och/eller på loppet
- Inget marathon
- Långt borta
- Dyrare än Göteborg marathon

Fördelarna och nackdelarna med Göteborg Marathon är följande:
+ Det är ett marathon
+ Nära
+ Billigt
- Blir antagligen ensam
- Inget klassikerlopp

Vad tycker ni? Hur ska jag göra?? Lämna gärna en kommentar!

1 kommentar:

Anders Carlsson sa...

Jag tycker Lidingöloppet. Då får du uppleva nåt du inte gjort förut. Dessutom har du chansen att fullfölja klassikern.