onsdag 11 juni 2008

Lidingöplaner nedlagda

Upptäckte mha min fru att svärmor fyller 60 dagen innan Lidingöloppet och eventuella festligheter lär väl äga rum på lördagen när loppet går så där försvann helt plötsligt problemet med att välja, det blir Göteborg Marathon i oktober helt enkelt.

Jag startade i Göteborg Marathon även förra året men fick bryta efter halva loppet pga ömmande knän. Eftersom jag bara någon månad tidigare blivit bra från en släng av löparknä så vågade jag inte chansa på att det bara skulle vara nåt övergående utan gick istället som sagt av banan. I år ska jag alltså få revansch och samtidigt klara min andra mara...

Man har ju en bit upp till t.ex. K-G Nyström som i skrivande stund (enligt honom själv) gjort 646 marathonlopp och 82 ultralopp.

Följ gärna träningen inför detta lopp här på bloggen och uppmuntrande kommentarer tas gärna emot...

Inga kommentarer: