torsdag 24 juli 2008

Ultraveckan i Hallsberg

Sitter hemma och följer ultraveckan i Hallberg via nån halvbra webbkamera och lite statistik. Kan inte låta bli att förundras över löparna som ska springa i totalt 6 dygn och som i skrivande stund har sprungit i drygt 4 dygn. Leder för tillfället gör greken Yiannis Kouros med 557 km och han kommer väl antagligen att vinna hela tävlingen också.


Yiannis Kouros

Tänk att springa i 6 dygn... vilken cool grej! Själv har jag planer på att nästa år åtminstone starta i mitt första ultralopp men det blir antaligen ett 6-timmarslopp eller på sin höjd ett 12-timmarslopp. För att ens börja fundera på ett 6-dagars behöver man nog en hel del erfarenhet av sådana lite kortare tidslopp.

Än så länge så är marathon alldeles tillräckligt för mig och jag ser oerhört mycket fram emot Göteborg Marathon som kommer att gå i början av oktober. Har deltagit en gång tidigare men tog mig då inte i mål pga dåliga knän.
Semesterträningen går ännu inte sådär jättebra. Var ute på ett pass på nästan 14 km i måndags men sedan dess har det inte blivit nåt alls. Hoppas kunna komma ut imorgon dock...

Inga kommentarer: