söndag 17 augusti 2008

Semestersammanfattning

Så var semestern slut för den här gången. Fyra underbara veckor har tagit slut och de har varit fyllda med träning, jobb på/omkring huset och naturligtvis en massa umgänge med familjen.

Så hur gick det då med träningen? Min önskan var ju att hinna med lite av varje och så har det kanske inte blivit riktigt, men det har i alla fall blivit en bra blandning av cykel och löpning.

Löpning: 6 pass på totalt 71,11 km - tid: 6:08:32 - snitt: 11,85 km & 1:01:25 per pass
Cykling: 5 pass på totalt 94,25 km - tid: 3:46:22 - snitt: 18,85 km & 0:45:16 per pass

Tycker att jag har hittat glädjen i att cykla som träning också under dessa veckor. Tidigare har jag känt att cykel inte ger mig nåt men nu känns det helt annorlunda, men det blir ju helt andra sträckor med cykeln än med löpningen, cyklade t.ex. 3 mil i lördags utan problem men att springa 3 mil som träning skulle jag inte ge min på vilken dag som helst.

Ja, ja, det är väl bara att hänga i med träningen nu i höst. Antaglingen ska jag försöka fortsätta med cyklingen under hösten med att kanske cykla snabbaste och kortaste vägen till jobbet och sedan ta en omväg hem, men vi får väl se vad som händer.

Inga kommentarer: