onsdag 16 juli 2008

En svensk klassiker

Har beslutat mig för att försöka fixa alla momenten i En Svensk Klassiker innan utgången av 2010. Jag vet inte om jag tänker ta alla under ett löpande år eller hoppa över nåt, men som planen ligger nu så börjar jag med Vätternrundan nästa år och kör sedan Vansbrosimningen och Lidingöloppet 2009 och Vasaloppet (eller Öppet Spår) 2010. Fixar jag det så fixar jag ju också en riktig Svensk Klassiker.

Började med cykelträningen igår igen efter ett långt cykeluppehåll. Blev inte mer än 10 km men någonstans måste man ju börja. Målet med Vättern kanske kan vara sub 12 timmar? Kanske är för högt ställt mål men jag börjar där så får vi se om målet revideras under tidens lopp.

Det är lurigt med cykelträning för man blir trött utan att egentligen bli svettig. Eller svetten början inte komma förrän man slutar cykla. Antar att det är fartvinden (för jag cyklar ju så snabbt) som kyler ner kroppen under passets gång.

Hoppas att semestern kan innehålla ett antal cykelpass och rullskidspass förutom de obligatoriska löppassen i alla fall, och med lite tur kanske jag kan komma igång med simningen också, vore kul att köra nåt pass simning då och då också.

Inga kommentarer: