torsdag 3 juli 2008

Bra snabbdistans

Igår sprang jag en av mina vanliga jobbrundor, med start utanför kontoret, mot Gullbergsvass och sedan över järnvägsbron till Hisingen och utmed älvstranden tillbaka till stan. Över Göta Älv-bron och tillbaka till kontoret. Ca 7 km.

Igår gick det hur bra som helst. 35:45 blev tiden har jag för mig vilket blev en snittfart på 4:58 vilket antagligen är den bästa snittfarten på den distansen hittills.

Det känns äntligen som om träningen börjar ge resultat både fartmässigt och uthållighetsmässigt. Senaste året har jag legat och harvat på snittfarter kring 5:20-5:30 men nu börjar farten komma. Kan man "beskylla" både långpass och intervallpass för denna förbättring kasnke. Det är väl troligt och i alla fall inte omöjligt. Har nog halkat in på rätt spår här, bara att hänga i!!

Inga kommentarer: