söndag 24 augusti 2008

Pers! PB! Rekord!

Gick och la mig trött men glad igår, men ändå var det svårt att somna. Är inte så van att springa så pass sent på kvällarna som 22:00 som var tidpunkten för starten igår. Eller egentligen 22:05 eftersom jag stod i startgrupp 2.

Hur gick det då? Som rubriken på inlägget kanske skvallrar om så gick det alldeles utmärkt.

Starten gick och visst var det trångt i början men inte alls lika illa som på Varvet. Efter lite löpning på trottoarer m.m. så började jag kunna löpa i mitt eget tempo efter ca 1 km. Och vilket tempo det var. Det gick fort, 4:40-4:50 min/km.

Började dock känna lite trötthet i kroppen efter 5-6 km men den släppte någon km senare och färden tillbaka in till Heden för målgång bara flöt på i ben och kropp! Orkade t.o.m. dra på en ganska ordentlig spurt de sista 300 metrarna!

Ett underbart lopp, bra bana,bra stämning. Synd bara att det gick så sent, men med det namnet kan det ju inte gå på eftermiddagen direkt.

Sluttiden blev 47:20 vilket ger en snittfart på 4:44 vilket är helt underbart!

5 av 5 toasters till Midnattsloppet!

Inga kommentarer: