torsdag 9 oktober 2008

Snart är det dags. MARATHON!

Oj, det var länge sedan jag skrev ett inlägg...

Har varit lite sjuk och sedan lite mer sjuk men nu är jag frisk. Har gjort två kortare men ganska intensiva träningspass för att känna på formen efter sjukdomen och det verkar helt ok.

Hade ju helt klart varit bättre om jag inte hade blivit sjuk, jag tror att jag förlorade 2 veckors träning på det men nu är det som det är och jag hoppas att jag var tillräckligt grundtränad innan för att inte tappa allt för mycket på detta bortfall.

Målet till på lördag, för det är då det smäller, är att komma under 6 min/km vilket i tid blir 4:13:10 har jag för mig. Drömmålet är väl under 4 timmar men det tror jag inte är realistiskt. Lyckades ju uppfylla mitt mål med råge i Midnattsloppet men på Göteborgsvarvet gick det sådär.

Nåja, nu ska jag väl försöka få i mig lite mer kolhydrater så får vi se hur det går.

Resultaten, om ni vill kolla upp mig, kommer väl på http://www.solvikingarna.se efter loppet och jag har startnummer 12. Annars kommer jag att redogöra för loppet i detalj här i bloggen på måndag antagligen, eller eventuellt lite senare.

Håll tummarna!

Inga kommentarer: