fredag 12 september 2008

Lindholmenstafetten avklarad!

Igår var det dags för årets upplaga av Lindholmenstafetten. Från jobbet hade vi ett lag att ställa upp med och det gjorde vi också.

Klockan 1800 stod förste man på startlinjen och rusade iväg i ett jäkla tempo. Första 2,5 km avklarade på 10:35. Grymt bra! Sedan var det min tur och mitt mål var 11:15. Jag startade alldeles för snabbt men lyckades ändå hålla ganska bra tempo genom hela loppet och min sträcka klarades av på 11:10. MÅLET UPPNÅTT! Därefter kämpade de två resterande killarna på också och totaltiden för laget blev 47:17. Helt OK!

lagbild...

Placeringsmässigt hamnade vi på plats 60 av 80 i herrklassen och plats 85 av 215 totalt.

Nöjda är vi, speciellt över att ha vunnit varsin träningsväska innehållande bl.a. ett 10-kort på träning från SportLife vilket kommer utnyttjas skulle jag tro.

Nästa tävling ligger en månad fram i tiden och är drygt 16 gånger längre. Göteborg Marathon alltså!

Inga kommentarer: